Prosedur kosmetik peremajaan kulit

prosedur kosmetik untuk keremajaan kulit

Beberapa penyebab utama penuaan kulit adalah: kehilangan kelembapan, perubahan pada penghalang hidroepidermal. Proses sedemikian disebabkan bukan sahaja oleh usia, tetapi juga oleh penjagaan wajah yang tidak betul, ekologi yang buruk dan tekanan yang kerap.

Apakah kelebihan prosedur biorevitalisasi?

Biorevitalization adalah prosedur kosmetik yang membantu meremajakan kulit dan memperbaiki penampilannya, serta melambatkan proses penuaan. Kelebihan prosedur ini adalah bahawa kosnya jauh lebih rendah daripada kos pembedahan plastik, dan kesannya, memang melebihi jangkaan apa pun.

Nama biorevitalisasi secara harfiah diterjemahkan sebagai "revitalisasi semula jadi". Prosedur ini dilakukan dengan menggunakan persediaan berdasarkan asid hyaluronik, yang membantu menyuburkan sel-sel kulit dan memenuhkannya dengan lembapan. Kulit dibasahi dengan suntikan, setelah itu proses biokimia semula jadi tisu diaktifkan. Pelembap semula jadi kulit adalah asid hyaluronik, jadi tidak ada penolakan persediaan berdasarkannya.

Mesoterapi - intipati dan prinsip tindakan

Mesoterapi adalah teknik kosmetologi yang popular, intinya adalah menyuntikkan bahan yang diperlukannya ke dalam kulit. Kelebihan mesoterapi boleh disebut dengan yakin kemungkinan pemilihan komponen secara individu, serta pilihan ubat yang banyak dan semua jenis teknik. Semasa menjalankan prosedur mesoterapi, asid organik digunakan, serta ekstrak tumbuhan perubatan, produk bioteknologi, vitamin dan komponen lain, apabila digabungkan, ahli kosmetik memilih penyelesaian yang paling sesuai secara individu untuk setiap pesakit.

Kaedah prosedur mesoterapi

Selalunya, pakar menggunakan teknik suntikan. Kaedah menjalankan prosedur ini telah membuktikan dirinya dengan lama dan boleh dipercayai.

Mesoterapi boleh dilakukan dengan menggunakan mesoscooter - alat berbentuk roller di mana 192 microneedles yang diperbuat daripada keluli perubatan terpaku. Kesan pada kulit berlaku melalui penghasilan elastin dan kolagen, serta peratusan penyerapan koktel dan serum terapeutik yang tinggi ke lapisan kulit terdalam melalui saluran mikro yang terbentuk.

Prosedur boleh dilakukan dengan alat mesoterapi tanpa keperluan. Penyuntik dirancang untuk memberi vaksin tanpa rasa sakit pada pesakit dengan ambang kesakitan tertinggi. Kebaharuan ini dengan pantas dihargai oleh pakar kecantikan, dan juga oleh banyak pesakit mereka yang takut mendapat suntikan. Penyuntik ubat mempunyai jet empat kali lebih tipis daripada jarum tertipis, dan berkat teknologi tekanan rendah, ubat-ubatan tersebut menembusi jauh ke dalam tisu tanpa merosakkan saluran.